sobota, 18 lipca 2015

M jak dżem

Tytuł: M jak DżeM
Autor: Agnieszka Tyszka
Ilustrator: Brak ilustracji w książce ;)
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Rok Wydania : 2007


Nela Solińska , a właściwie Anielka Solińska ma 13 lat , i jak na tak młody wiek musi się się zmagać z wieloma problemami , i niespodziankami , które nie zawsze są miłe: dokuczające (mówiąc prosto i niekoniecznie wytwornie GŁUPIE!!!!) "koleżanki" , nieobecny wciąż tata i "pojawiająca" się nagle babcia to jak dla 13 latki stanowczo za dużo naraz , na szczęście życie ma też jasne barwy : spokojnego i wyrozumiałego Artystę , malutką siostrzyczkę , która dopiero ma się urodzić , kochaną Panią Lilę i jej magiczne dżemy oraz bądź co bądź Wesołą , lekko szaloną Ciotkę Letycję oraz ulubioną , niedawno poznaną kuzynkę Hanię....

"M jak Dżem" należy do moich ulubionych książek , jest to ciepła i bardzo przyjazna opowieść  o rodzinie (ściślej mówiąc o rodzinnych relacjach) , przyjaźni i o tym , że nie zawsze wiek dzieli ludzi , ponieważ 13 letnia Nela świetnie się dogaduje z ponad 70-letnią starszą Panią - Lilą , według mnie książkę naprawdę warto przeczytać  (ja sama czytałam ją 5 razy) , ponieważ uczy nas ciekawego podejścia do świata i ludzi , i ukazuje jak skomplikowane może być życie nastolatka. Ja książkę osobiście KOCHAM i polecam ją zwłaszcza dla osób , mających wiele pytań bez odpowiedzi , i problemów na oko nie do rozwiązania ;)

                                                     Moja ocena : 1000000/10 :)
                                                         //Lotta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz