poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Trzynasty gość

Tytuł : "Trzynasty gość"
Autor: Martin Widmark
Ilustator: Katarina Stromgard (Brak szwedzkich znaków)
Wydawnictwo: Zakamarki
Rok wydania: 2006 (w Polsce 2015)

"Trzynasty gość" to druga część przygód Dawida i Larisy z " Antykwariatu pod Błękitnym Lustrem"
W tej części Dawid i Larisa przeżywają kolejną , chyba jeszcze nawet bardziej niezwykłą i absurdalną przygodę .... a zaczyna się to tak "niewinnie" chodź bardzo nie na miejscu od....wyciągania z grobów najsłynniejszych naukowców/odkrywców m.i.n. Marii Skłodowskiej - Curie ,Leonarda Da Vinci czy Alberta Einsteina . Nie muszę chyba wspominać , że podczas czytania lektury i "przeżywania" przygody razem z bohaterami wiele nauczyłam się o naukowcach i ważnych osobistościach z całego świata ....

Przyjeżdżając na Zieloną Szkołę (i terenowe lekcje o roślinach i naśladowanie wielkiego naukowca Karola Linneusza) Dawid i Larisa nie myśleli , że mogą przeżyć tak ekscytującą i niewyobrażalną przygodę , w której dowiadujemy się wiele o wartościach ludzkich i o dziwnych , strasznych i nieprzewidywalnych istotach poza ludzkich....a najważniejszą rzeczą , której uczymy się w tej książce jest fakt , że prawdziwa przyjaźń ....może nawet URATOWAĆ CAŁĄ LUDZKOŚĆ !!

 Książka bardzo mi się podobała , może nawet odrobinę bardziej niż poprzednia część ; historia w obydwóch książkach jest bardzo ciekawa jedyny element , którego poprostu nie rozumiem to ...tytuł , ponieważ czytałam książkę dwa razy i bardzo dokładnie ją kartkowałam i narazie nie widzę większego wpływu na fabułę "trzynastego gościa" ale poza tym książka jest naprawdę świetna i warta przeczytania


                                                                                Moja ocena: 150/10
                                                                                    //Lotta
 

4 komentarze:

  1. Witaj! Nominowałam Cię do LBA! ;) Wszystko masz tutaj ;) http://olabylexi.blogspot.com/2015/08/lba.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Dziękuję !!! Ale mam jedną prośbę (napisałam już o tym e-mail ;) )
      Czy mogłabyś mi jeszcze raz wytłumaczyć to jaśniej :D
      Mój e-mail : karolcia.2001@tlen.pl
      Jeszcze raz Baaardzo Dziękuję :)

      Usuń
  2. Hm... Książka troszkę nie w moim typie chyba :) Jednak po opisie wnoszę, że warto ją przeczytać, jeżeli ktoś w takim dziale się lubuje :) Blog ma śliczną szatę graficzną, obserwuję i również zapraszam do siebie :)

    http://rozenksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za takie miłe słowa !!!
      Ja także z przyjemnością wejdę na twojego bloga ;)

      Usuń